Nämä ehdot ovat Durapo -verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Durapon omistavan yrityksen Innotronics Oy:n (y-tunnus 2326461-5, ”myyjä”) ja asiakkaan välillä.
1. Yleiset ehdot
Durapo -verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat 16 vuotta täyttäneet kuluttaja-asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus.
Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Tilaajan on tilauksen yhteydessä ilmoitettava nimi, osoite, henkilötunnus muilla maksutavoilla maksettaessa kuin verkkopankki ja korttimaksut, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.
Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti kun paketti on noudettavissa Matkahuollon noutopisteestä.
Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (“asiakas“) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot vahvistamalla.
Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas painaa “Osta”-painiketta ja maksaa tilauksen. Omistusoikeus myytyyn tavaraan siirtyy asiakkaalle kun myyntitapahtumaan liittyvä lasku on kokonaisuudessaan maksettu.
2. Verkkokaupassa asiointi
Asiakas voi tilata Durapo -verkkokaupassa tuotteita sekä rekisteröityneenä asiakkaana että ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, hänen on annettava tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.
Täyttämällä tietoja kassalla, sekä painamalla “Osta”-painiketta käyttäjä hyväksyy Paytrailin ja kaupan käyttöehdot ja on tietoinen tietosuojakäytänteistä.
Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistusta koskevan viestin, jossa näkyy asiakkaan valitsema, Durapo -verkkokauppaan kirjautumisen mahdollistava käyttäjätunnus. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.
Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat tilausvahvistus ja toimitusvahvistus.
Durapo -verkkokaupan tarjoukset eivät ole jälleenmyyjille.
3. Verkkokauppatuotteiden hinnat
Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana.
Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimitusmaksut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Tarkemmat tiedot toimitustavoista ja -kuluista esitellään Durapo -verkkokaupan verkkosivuilla.
Durapo -verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Myyjällä on oikeus tarkistaa asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita.
Myyjä pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido myyjää. Tällöin mahdollinen kauppa voidaan purkaa ja maksu palautetaan täysimääräisenä.
4. Verkkokauppatuotteiden saatavuus
Myyjä tarjoaa verkkokaupassaan monipuolisen valikoiman tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Myyjä ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa tuotteista on sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet voivat loppua varastolta esimerkiksi tuotannollisista syistä.
Myyjä pyrkii pitämään verkkokaupassaan oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.
Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan mahdollisimman pian asiakkaalle. Asiakkaalle suoritetaan hyvitys toimittamattoman tuotteen osalta. Myyjä ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä ilman että siitä sovitaan ostajan kanssa.
5. Tilausvahvistus
Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot.
Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Durapo -verkkokauppaan rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Myyjä pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.
6. Toimitustavat ja toimitusmaksut
Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina Matkahuollon toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan osoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella.
Myyjä pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Myyjä ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Durapo -verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.
Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät toimitusmaksut jokaisesta tilauksesta. Toimitusmaksun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa. Tarkemmat tiedot toimitustavoista ja -kuluista esitellään Durapo -verkkokaupan verkkosivuilla.
7. Maksaminen
Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan verkkokauppatilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä tai luottokortilta.
Seuraavilla maksutavoilla voi maksaa Durapo -verkkokaupassa: OP, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro.
8. Maksupalvelutarjoaja
a) Pankkikortti
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
b) Luottokortti
Luottokortilla maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kansainvälinen Stripe. Innotronics Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Durapo -asiakaspalveluun.
9. 14 päivän palautusoikeus verkkokaupassa
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Asiakkaan tulee palauttaa tuote myyjän myymälään tai lähettää Matkahuollon asiakaspalautuksena myyjälle – pyydä tätä varten verkkokaupan palautustunnus. Myyjä ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Tarkemmat palautusohjeet löydät verkkosivuiltamme.
Myyjä ei peri palautuskuluja. Myyjä hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut tuotepalautuksen tai asiakas on palautuskuitilla osoittanut palauttaneensa tuotteen. Myyjä voi tarkistaa palautettavaa maksua alaspäin mikäli palautetun tuotteen myyntikunto on alentunut esim. naarmujen ja muiden syiden takia jotka tekevät tuotteesta ”käytetyn”. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Jos tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla, saapuvan laskun voi hävittää. Osittaisessa palautuksessa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.
10. Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot
Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Jos asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Durapo -verkkokaupan asiakaspalveluun.
11. Takuuasiat
Kaikilla myydyillä tuotteilla on lakisääteinen virhevastuu. Osalla tuotteista on myös vaihtotakuu ja valmistajan takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.
Toimintaohje vaihto- ja käyttötakuuasioissa lyhyesti:
- Jos olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, ota yhteyttä ja toimita tuote meille.
 - Liitä mukaan yhteystietosi, kuvaus viasta sekä mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely. Jos lähetät tuotteen, pakkaa se huolellisesti jotta se kestää kuljetuksen aiheuttaman rasituksen. Toimitus myymälään tai matkahuollon kautta on asiakkaalle veloitukseton.
 - Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Tarkastuksen jälkeen:
– korjaamme tai vaihdamme tuoteen uuteen vastaavaan tuotteeseen jos sitä ei pystytä korjaamaan.
– jos tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena käyttämällesi maksutavalle.
– jos tuote havaitaan rikkoutuneeksi vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa, mutta kuitenkin niin, että mahdolliset tarkastus- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta. 
12. Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti. Tarkan kuvauksen asiakastietojen käsittelystä löydät Durapon rekisteriselosteesta. Välitämme tilaustietoja ulkopuolisille toimijoille verkkokauppatilausten yhteydessä ja tässäkin tapauksessa tietojesi käsittelyä ohjaa sopimuksemme tavarantoimittajan sekä palveluntarjoajien kanssa.
13. Evästeet
Verkkosivustomme käyttää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Tietojen avulla voimme tarjota juuri sinulle suunnattuja tarjouksia, tuotenostoja ja sisältöjä. Emme kuitenkaan pysty yhdistämään näitä tietoja suoraan sinuun, jos selailet sivustolla verkkokauppaamme kirjautumattomana käyttäjänä.
Kaikkia tietoja käsitellään ja säilytetään EU-tietosuojadirektiivin sekä 25.5.2018 alkaen voimaanastuvan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Näin ollen sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään vain Euroopan talousalueella (“ETA”), ja tiedotamme sinua asianmukaisesti, jos tietoja siirretään muualle. Meitä myös koskee velvollisuus ilmoittaa tietosuojaloukkauksista. Säilytämme tietoja enintään viisi (5) vuotta.
Voit olla hyväksymättä evästeitä. Ota kuitenkin huomioon, että evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiisi käyttää verkkosivustoamme. Voit hallita itse evästeitä selaimesi asetuksista tai muuttaa selainasetuksista istuntosi salaiseksi.
14. Durapo -verkkokaupassa maksamisen turvallisuus
Durapo -verkkokaupassa maksaminen tapahtuu aina salatussa SSL-yhteydessä, joka suojaa Internet-yhteyden asiakkaan tietokoneen ja kaupan välillä.
Salauksen merkiksi selainikkunan alapalkissa on suljetun lukon kuva. Kaksoisklikkaamalla lukkoa voit tarkastaa, että sivu kuuluu käyttämällesi pankille. Jossain tapauksissa yhteys voi olla suojattu, vaikka suljetun lukon kuva ei näkyisikään. Asian voi tarkistaa viemällä kursorin sivulle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta:
- Valitse valikosta Ominaisuudet/ engl. Properties tai Näytä sivun tiedot.
 - Yhteys/Connection-kentässä on ilmoitettu, onko yhteys suojattu.
 
Maksaessasi Durapo -verkkokaupassa Master Card- tai Visa-luottokortilla järjestelmä ohjaa tekemään varmennuksen. Maksussa voidaan käyttää myös Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtuman turvallisuuden varmistamiseksi, jos nämä ominaisuudet kuuluvat maksukorttiisi.
Maksuvarmennus suoritetaan omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai tätä varten olemassa olevalla salasanalla.
Verkkomaksupalveluun siirryttäessä kannattaa varmistaa, että Internet-osoite alkaa osoiterivillä muodossa “https://”. Tämä tarkoittaa, että yhteys on suojattu. (“http://”-alkuinen verkko-osoite ei ole suojattu.)
Asiakasturvallisuuden vuoksi Durapo -verkkokauppa ei tallenna maksukortin korttinumeroa missään vaiheessa minimoidakseen ulkopuolisen väärinkäytön mahdollisuuden. Maksupalvelut on aina suojattu SSL-salaustekniikalla.
15. Yhteiskäyttöinen laite
Jos käytät verkkosivustoamme tai -kauppaamme yhteiskäytössä olevalla laitteella (esimerkiksi kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa), suosittelemme sinua tyhjentämään tyhjentää laitteen välimuistin ja sivuhistorian sen jälkeen, kun olet asioinut verkkokaupassamme. Välimuistin tyhjentämisen jälkeen sinun kannattaa sulkea käyttämäsi verkkoselain.
16. Virhe, ylivoimainen este ja Force majeure -tilanteet
Myyjä ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen tai tiedon virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa tilanteessa myyjä noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin hyvin ja nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.
17. Lainsäädäntö ja riita-asiat
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvasta riidasta johtuen asiakas voi nostaa kanteen myyjää vastaan myyjän kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiakas voi viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
18. Yhteystiedot
Jäikö jokin asia askarruttamaan – asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.
Tervetuloa ostoksille Durapo -verkkokauppaan!

				